تريكة دوت كوم
الرسالة دي ظهرت لانك مش مسجل دخولك ... لو كنت عضو معانا اضغط دخول .. ولو لسة ماشتركتش اضغط تسجيل وهاتشترك معانا في خطوتين بس .. ولو مش حابب تشارك معانا اضغط اخفاء واستمتع بزيارتك .. واسفين لازعاجكـ .
تريكة دوت كوم
الرسالة دي ظهرت لانك مش مسجل دخولك ... لو كنت عضو معانا اضغط دخول .. ولو لسة ماشتركتش اضغط تسجيل وهاتشترك معانا في خطوتين بس .. ولو مش حابب تشارك معانا اضغط اخفاء واستمتع بزيارتك .. واسفين لازعاجكـ .
تريكة دوت كوم
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

تريكة دوت كوم

الفيديوالفيديو  أهداف ابو تريكهأهداف ابو تريكه  أحدث الصورأحدث الصور  خلفيات ابو تريكهخلفيات ابو تريكه  رئيسية الموقع  الرئيسيةالرئيسية  التسجيلالتسجيل  دردشة التريكاويه  راسلنا  دخولدخول  

شاطر | 

إحنا مين وليه وفين ؟

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر

إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: إحنا مين وليه وفين ؟   إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Icon_minitime2009-06-04, 8:47 pm

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

أنا النهارده مش هتكلم عن كوره ولا هتكلم عن لا عيب متع ولا عن مدرب وأوصفه النهارده موضوعي كبير موضوع بكتبه عن حبي الكبير مصر اللي إحنا شايفين الفساد فيها عامل أزاي وفي تكاثر مستمر ومفيش أي مناهضه من قبل أبناءك يا مصر من الذي سيدافع عنك بعد ما أصبحوا أبنائك يتبعون طريقة ابعد عن الشر وغنيله بل أصبحوا أبنائك وأنا منهم يا مصر يا أمي يتفننون في تخدير أنفسهم بالكلام فينظروا للظلم ويروه واضح وضوح الشمس ورغم هذا ما من راد لهذا الظلم بل أن الاغلبيه ترمي هذا الظلم علي القدر وبنشوف ألظلمه اللي فيها البلد بعنينا وبقدرة قادر بتتحول من عنينا لألسنتنا لفجر أزاي الله اعلم ومن يشتكي الظلم والقمع لا نعلم أين يذهب لكنه يختفي في ظروف غامضة الغريب في كل ده إن إحنا بنضحك وإحنا أصلا مجروحين ووراء ضحكتنا ألام وحزن ولكن من المؤكد أن ألمشكله فينا إحنا أنا مش بتحامل علي الناس لكن لما بدأت حالات الاغتصاب في الظهور في مصر مش مهم امتي المهم إن إحنا كشعب وكحكومة لم نكن حازمين مع أنفسنا لكي نردع هذه الظاهرة السيئة قطعا ممكن حد يقللي أشمعنا الاغتصاب هقلك أيها القارئ لان ظاهرة الاغتصاب عندما ظهرت في مصر كان مجرد اغتصاب للبدن ولأننا كنا سلبيين شعبا وحكومة في التعامل مع الظاهرة تمادي بشكل رهيب حتى وصل بحالنا إلي هذا الزمن وأصبحنا من زمن اغتصاب البدن لزمن اغتصاب الوطن من كل الخائنين و الفاسدين ولو أخذنا شق أخر للحديث ولنقل السرقة والنهب سنجد أن السرقة والنهب كانا في البداية نهب أموال وسلبيتنا في مواجهة النهب والسرقة جعلت تمادي السرقة إلي أن وصلنا لزمن سرقت الروح الحلوة والضحكة ألصافيه وصلنا لزمن ألصحبه اتسرقت العلاقات الاسريه بدأت في الانتحار وعلي ذلك كل ما ظهر من سلبيات في مصر والمجتمع المصري بسبب سلبيتنا كشعب وحكومة في مواجهة هذه الظواهر زي ما قللتك لكن النهارده بخاطب فيكم حبكم للبلد لبلدنا مصر وإننا نصحي طاقة الأمل ونظهر كل العزم والعمل والإصرار اللي جوانا واللي يقدر يفوق الجبل ويصحي النايمين أنا بكتب مش علي قضيه معينه أنا كتبت لمستقبل أهم قضيه آلا وهي مصر .

كاتب الموضوعرسالة
Ahlweya4ever
:: تريكاوي شغاااال ::

:: تريكاوي شغاااال ::
Ahlweya4ever

محل الاقامة : مصراويه
::: : إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Empty

مُساهمةموضوع: رد: إحنا مين وليه وفين ؟   إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Icon_minitime2009-06-05, 5:09 pm

تسلم ايدك ياميدو ع التوبيك الرائع ده
فعلا موضوع يستحق النقاش
بس موضوع كبير اووووى لو اتكلمنا فيه مش هنخلص
تسلم ايدك مر تانيه
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: إحنا مين وليه وفين ؟   إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Icon_minitime2009-06-06, 1:18 am

شكرا يا اهلاويه لمشاركتك بس لو متناقشناش احنا اللي هنخلص من الفساد اللي زاحف وميرسي اتشرفت بمشاركتك
menna333
:: تريكاوي محدش قده ::

menna333

محل الاقامة : مصر
الوظيفة : طالبة
الهوايات : النت والسفر
بتشجع نادي إيه : الاهلى والبرسا
لاعبك المفضل : عبد الوهاب وتريكة
::: : ابريل 2009

مُساهمةموضوع: رد: إحنا مين وليه وفين ؟   إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Icon_minitime2009-06-06, 12:52 pm

تسلم ايدك يا ميدو بجد
الموضوع مميز بدايه من عنوانه
اكيد كلنا محتاجين نعرف الاجابه ع السؤال ده
احنا مين وليه وفين عشان يحصل كل اللى بيحصلنا ده
فعلا يا ميدو كلامك حقيقى وبحييك على صراحتك
واسلوبك الجميل
وعلى فكرة فيه اكتر من كده بيحصل كل يوم
نفسنا بجد فى نهايه للهم ده
عشان الواحد يفتخر بجد بكل حاجة ف مصر
مش كونه مصرى وبس
تسلم ع الموضوع الجميل
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: إحنا مين وليه وفين ؟   إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Icon_minitime2009-06-06, 12:55 pm

روعه كلامك رائع يا منا متواصل مع الموضوع بشكل جامد ياريت اشوف مشاركتك علي كل مواضيعي اتشرفت بالمشاركه
menna333

menna333

محل الاقامة : مصر
الوظيفة : طالبة
الهوايات : النت والسفر
بتشجع نادي إيه : الاهلى والبرسا
لاعبك المفضل : عبد الوهاب وتريكة
::: : ابريل 2009

مُساهمةموضوع: رد: إحنا مين وليه وفين ؟   إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Icon_minitime2009-06-06, 1:16 pm

ده انا اللى اتشرفت بالرد يا ميدو
للامام يلا اتحفنا انت بمواضيعك دى وانا هشاركك
انا منه
اوك
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: إحنا مين وليه وفين ؟   إحنا مين وليه وفين ؟ - صفحة 2 Icon_minitime2009-06-06, 1:19 pm

ميرسي جدا يامنه كلك زوق

إحنا مين وليه وفين ؟

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 

مواضيع مماثلة

-
» طب وليه ( تخيل )
» لماذا وليه وعشان ايه؟؟؟
» إحنا التريكــــــااااااااااااااوية ( 2 )
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2